Ford vrea să lupte cu Porsche și Aston Martin: Când apare Mustang GTD

de: Andrei Tilimpea
25 08. 2023

Ford va realiza un număr limitat din GTD de 300.000 USD în parteneriat cu Multimatic.

Ford pune un preț de 300.000 de dolari și 800 CP în vârful gamei sale Mustang, care vizează supermașinile europene atât pe circuit, cât și pe străzi.

Mustang GTD din 2025 este considerat cea mai puternică mașină de tip poney legală pentru stradă vreodată și se bazează pe mașina de curse Mustang GT3, care va reveni la Le Mans anul viitor. Include panouri de caroserie din fibră de carbon, roți de magneziu, o cutie de viteze cu opt trepte montată în spate, o suspensie semiactivă și un motor V-8 special de 5,2 litri.

„Este punctul culminant al rasei și tot ce este mai bun atât din stradă, cât și din curse”, a spus Jim Baumbick, vicepreședintele Ford pentru operațiuni de dezvoltare a produselor și calitate.

Ford a declarat că va începe să producă GTD în parteneriat cu Multimatic la sfârșitul lui 2024 sau începutul lui 2025 în cantități „limitate”. Vehiculul va fi asamblat la uzina Mustang din Flat Rock, Michigan, înainte de a fi terminat de Multimatic în Markham, Ontario.

Directorii spun că ideea vehiculului a venit de la CEO-ul Jim Farley, care a insistat asupra unei versiuni rutiere când a văzut GT3. Farley a tachinat această posibilitate pe Twitter în martie.

„Întotdeauna mi-am promis că îmi voi împinge echipa să facă lucruri nenaturale în numele producerii a ceva cu adevărat special”, a spus Farley. „Vreau să văd Porsche, vreau să văd Aston Martin, vreau să văd Mercedes transpirat”.

Totul pentru performanță

Ford spune că mașina a fost proiectată în întregime pentru performanță.

Portbagajul, de exemplu, a fost înlocuit cu suspensia semi-activă, un sistem de control hidraulic și un sistem de răcire a cutiei de viteze care folosește un capac inspirat de curse pentru a înlocui capacul portbagajului. Două linguri canalizează aerul de pe geamul din spate și prin schimbătoarele de căldură.

Cutia de viteze spate asigură o distribuție aproape uniformă a greutății între față și spate. O aripă din spate activă disponibilă, controlată hidraulic, montată pe stâlpul C poate crește performanța aerodinamică.

În interior, zona scaunelor din spate a fost îndepărtată pentru a reduce greutatea și a oferi spațiu de încărcare.

„Echipa noastră de design a lucrat împreună cu echipa de design Mustang GT3 și echipa aero, împărtășind soluții între mașina de curse și mașina de drum și invers”, a declarat Anthony Colard, director de design Ford Performance. „Acesta este un design bazat pe aerodinamică”.

Mustang GTD continuă strategia Ford de a oferi derivate ale plăcuțelor de identificare populare, cum ar fi Mustang, Bronco și F-150, care atrag cumpărătorii entuziaști.

Ford a spus că GTD va fi disponibil cu mai multe combinații de culori interioare și mai multe „pachete speciale de opțiuni”. De asemenea, poate fi comandat în orice culoare și se potrivește cu o probă furnizată de client.

Ford a spus că va exista un proces de cerere pentru potențialii cumpărători, similar cu ceea ce a făcut pentru supermașina GT de ultima generație. Ford a colaborat cu Multimatic și pe GT.